Vrei la cinematograf?
        Filme
          Actori si regizori
            vezi toate rezultatele »

            CONTUL MEU

            Creeaza cont

            „M-am imaginat mereu pe mine privind povestea și am vrut mereu să mă intrige ceea ce văd” – Dorian Boguță, regizorul filmului „Urma”

            25 februarie 2020, Autor: Anca Maco
            Camera Secreta
            Articolele cele mai citite
            Aboneaza-te la Newsletter

            Aboneaza-te la newsletterul FilmSi pentru a primi pe e-mail stirile care te intereseaza.

            Abonarea s-a facut cu succes!
            Autori Filmsi
            Am gasit Pentru tine

            „Urma”, debutul în lungmetraj al regizorului și actorului Dorian Boguță, poate fi vizionat în cinematografele din România din 6 martie, distribuit de Transilvania Film. Pe lângă regie, Dorian Boguță a lucrat și la scenariu, alături de Loredana Novak. Imaginea a fost realizată de Barbu Bălășoiu, iar montajul îi aparține lui Tudor Popescu. „Urma„ este produs de Hai Hui Entertainment, în co-producție cu Mandragora, Actoriedefilm și Point Film.

            Cunoscut ca actor pentru roluri în filme precum „Caravana cinematografică”, „Francesca”, „Love Building” sau „Două lozuri”, Dorian Boguță are, ca regizor, un portofoliu de scurtmetraje multi-premiate. A început cu „10„ (2009), proiectat inclusiv la Namur și TIFF, a continuat cu „De azi înainte” (2012), nominalizat la Premiile Gopo, „Piano„ (2013), „Kazimir” (2014), unul dintre foarte puținele filme de gen românești, „Vera” (2015) sau „Duminică”, acesta din urmă fiind răsplătit cu Mențiunea Specială în Zilele Filmului Românesc la TIFF 2018. A fondat împreună cu Dragoș Bucur și Alexandru Papadopol o școală de actorie și companie de producție cu succese de casă în portofoliu - Actoriedefilm.ro

            (credit foto: Alex Damian)

             

            Urma, un gând de 20 de ani

            În urmă cu două decenii mergeam noaptea pe stradă și mă întrebam cum ar fi să fac un film despre drama prin care trecea familia mea... atunci a apărut primul gând și a rămas alături de mine 20 de ani. Acum 4 ani am depus la CNC scenariul și am câștigat cu el, ulterior l-am modificat în multiple feluri. Ultima variantă de scenariu este scrisă alături de Loredana Novak, rezultatul final a păstrat drama personală doar ca punct de plecare, se poate spune că 5% a păstrat o legătură directă... deși, până la urmă, indirect și restul de 95% au legătură. Cea mai mare provocare, însă, abia acum urmează: golul de după, după ce filmul va ieși din cinematografe și ajung în punctul acela de „sfârșitul jocului”. 20 de ani m-am gândit la el, l-am pus pe hârtie, apoi pe ecran și acum se va așterne liniștea... Sper să știu cum să trec peste liniștea asta.

             

            Experiența regizorală a unui filmul inspirat de o dramă personală

            Nu știu dacă are o legătură așa mare cu experiența regizorală, pentru mine aceasta s-a construit odată cu scurtmetrajele pe care le-am făcut, sunt 7 la număr. Aici a intervenit mai mult experiența umană, personală a mea... dacă e să mă apropii cât mai mult de un răspuns la această întrebare, cred că l-aș lega de faptul că m-a ajutat să știu exact ce vreau. Trăind atât de mulți ani cu subiectul acesta în suflet, am știut foarte precis ce să cer de la actori și experiența a fost una foarte plăcută, de-asta am și spus mai devreme că în urma ei va rămâne un gol.

             

             

            Tensiunea și suspansul filmului

            De regulă, în tot ce am făcut până acum ca regizor am încercat să aduc perspectiva spectatorului – m-am imaginat mereu pe mine privind povestea și am vrut mereu să mă intrige ceea ce văd. Cel mai critic spectator am fost mereu chiar eu și în cazul Urma am încercat cumva „să mă bat pe mine”, a fost ca un fel de joc de șah cu mine însumi și încercam să gândesc, alături de Loredana, cum să scriu o poveste cât mai puțin previzibilă și cred că asta am reușit să fac.

             

            Viziunea despre iubire pe care o propune filmul

            Din perspectiva mea e clar: iubirea perfectă - pentru că, până la urmă despre asta vorbește filmul, despre o iubire care țintește să fie perfectă – este nocivă. Până la urmă și soarele are pete. Perfecțiunea nu există pe acest Pământ, deși toți tindem spre ea. Dar în momentul când o vom obține, vom muri toți. D-asta nu e bine să tindem spre iubirea perfectă, pentru că este nocivă; trebuie să tindem spre iubire și atât pentru că ea, în forma ei pură, e cea care ne poate salva.

             

            Mesajele filmului „Urma”

            Eu sper ca mesajele să le descopere spectatorul, în funcție de cum va rezona cu ceea ce vede. Cred că mesajul pe care am vrut să îl pun în prim-plan e acela că nimeni nu vine degeaba pe Pământul ăsta, fiecare avem un scop. Nu suntem creați ca să mâncăm, să dormim, să plângem, să râdem și atât... nu, suntem creați să lăsăm o urmă în spatele nostru. Și, ca o notă personală, ar trebui să aveți grijă când încercați să vă jucați de-a Dumnezeu. Mi-ar plăcea ca oamenii să plece acasă cu emoțiile din film și cu câteva întrebări, răspunsurile nu vreau să le dau eu, prefer să le caute ei.

             

            Filme și serialele polițiste (sau thriller) favorite

            E foarte simplu! Aș revedea cu plăcere, pentru că mi se par extraordinare, filmele făcute de Jaques Audiard – Profetul, Rugină și oase. Iar ca serial, întâmplarea face că mi-a plăcut foarte mult fix o mini-serie pe care chiar Audiard mi-a recomandat-o anul trecut când ne-am întâlnit în București, se numește The Night Of, cu un scenariu scris de Steven Zaillian, difuzată pe HBO.

             

            Proiecte în derulare

            Ușor-ușor am început să schițez ideea celui de-al 2-lea lungmetraj, va avea la bază tot o poveste de iubire, căci până la urmă, dacă dragoste nu e, nimic nu e.  Va fi și de data aceasta cu suspans, doar că zic eu că va fi ceva mai intens. Alături de Dragoș Bucur lucrez și la o mini-serie numită „Delta Neagră”, inspirată din scurtmetrajul meu „Kazimir”.

             

            „Urma”, lungmetrajul de debut al lui Dorian Boguță a avut premiera mondială la Festivalul Internațional de Film Francofon de la Namur și a fost selectat în competiția Spectrum la Cottbus. Pe afiș se regăsesc nume precum Teodor Corban, Marin Grigore, Irina Rădulescu, Dragoș Bucur, Mădălina Ghenea, Lucian Ifrim, Liviu Pintileasa. Pentru cele două actrițe din film, „Urma” este, în feluri diferite, un debut: Mădălina Ghenea se află la primul rol într-o producție românească, iar Irina Rădulescu, fiica regretatului actor Dem Rădulescu, are prima partitură într-un lungmetraj.

             

             

             

            Comenteaza Subiectul
            ULTIMELE COMENTARII
            • QlMktVPoBGYNqyTe 27 martie 2020, 16:53

              LVSNRzetvUuxob

            • YmAwGetPRoQ 27 martie 2020, 16:53

              MTyZEXNu

            Numele tau Email-ul tau Comentariul tau

            Toate campurile sunt obligatorii.
            Adresa ta de e-mail nu va aparea pe site

            Comentariile Utilizatorilor
            • QlMktVPoBGYNqyTe 27 martie 2020, 16:53

              LVSNRzetvUuxob

            • YmAwGetPRoQ 27 martie 2020, 16:53

              MTyZEXNu